pl en

Passe

Sinthome
Szkoła Psychoanalizy
Lacanowskiej
I. GWARANCJE

Procedura passe to pomysł Lacana na uzyskanie świadectw analizantów. Świadectwa służą uwiarygodnieniu doświadczenia psychoanalizy u analizantów. Passe to sposób uwierzytelniający doświadczanie analizy własnej na zewnątrz.

 

 

JEŚLI NIE CHCESZ MOJEJ ZGUBY, KROKODYLA DAJ MI LUBY

Aleksander Fredro, „Zemsta”

 

 

Szkoły lacanowskie łączy kilka współnych celów. Najpierw utrzymać psychoanallizę w obszarze wytyczonym odkryciami Freuda i Lacana; przede wszystkim ocalić od zapomnienia nieświadomość i jej posiadacza, podmiotu ludzkiego. W konsekwencji zależy szkołom na przypominaniu i dalszemu rozwijaniu teorii psychoanalizy. Towarzyszy temu szkolenie analityków, by pomagać podmiotom w poznaniu swej nieświadomości, a przez to swego miejsca w życiu i w miłości.

II. PROCES

PASSANT (przechodzień)

Jest osobą przechodzącą „rafę kastracyjną” formacji analityka. Zna tylko dwoje passerów i nie zna składu jurorów Kartelu-Passe. Passant zdaje relację 1 na 1, tak u pierwszego, jak i drugiego passera.


PASSERZY (szmuglerzy)

Passerzy wyłącznie słuchają przechodnia. Jest ich dwóch i działają niezależnie od siebie. Kiedy mówią, to tylko do członków Kartelu-Passe.


KARTEL-PASSE

Jest narzędziem Szkoły służącym do wysłuchania niezależnej od siebie relacji passerów z zeznań passanta i wypracowania werdyktu w jego sprawie. Kartel–Passe składa się z 3-5 analityków, z wyłączeniem psychoanalityka i superwizora passanta.


SEKRETARIAT PASSE

To komórka organizacyjna wszystkich passe. Jest łącznikiem między passantem, passerami, i Kartelem-Passe. Monitoruje i rozpoznaje zagrożenia wynikające z konfliktu interesów między uczestnikami passe. Wyznacza passerów i powołuje członków Kartelu. Jeśli wpłynie odwołanie od werdyktu, nominuje nowy Kartel dla rozpatrzenia apelacji.


Krzysztof Pawlak
sekretarz

Jacek Sosnowski
wicesekretarz


passe@sinthome.pl

III. CERTYFIKACJA

Szkoła nie wydaje indywidualnych certyfikatów w rozumieniu tych, które wraz z rozwojem nauki stały się podporą dyskursu kapitalistycznego, zachęcającego wszystkich do ciągłego pomnażania liczby ukończonych szkoleń, kursów, praktyk i co za tym idzie, zdobytych tytułów, dyplomów, świadectw itp. przejawów fallicznej jouissance. Nasze doświadczenie pokazuje, że tak postawiona kwestia podporządkowuje nauczanie oraz samo doświadczanie psychoanalizy jouissance Innego, w konsekwencji odwracając dynamikę pragnienia Szkoły do góry nogami - zastępując chęć dowiedzenia się czegoś, motywacją płynącą ze zgoła odmiennego miejsca. Redukując tym samym Szkołę do bycia służącą we własnym domu.

Strona korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, wyrażasz zgodę na nasze pliki cookies.

akceptuj