21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Powoływana niniejszym aktem Szkoła Formowania się Psychoanalityka (SFP) jest następnym koniecznym krokiem w rozwoju naszego Stowarzyszenia. Jest usymbolizowaniem przejścia od szkoły służącej psychoanalitykowi do szkoły służącej psychoanalizie, o ile oparta jest ona na psychoanalizowaniu. Mówienie o analizantach i psychoanalizowaniu nie jest tożsame z mówieniem o psychoanalizie, chociaż stanowi konieczny, wstępny tego warunek. Mówienie o psychoanalizie nawiązuje wprost do spadku pozostawionego psychoanalitykom przez Freuda, tak wydatnie wzbogaconym przez Lacana. Oni to pozostawili dla nas nie do podważenia przekonanie, że psychoanaliza potrzebna jest światu i potrzebna jest człowiekowi. Inicjatorzy tego przedsięwzięcia podzielają to przekonanie.
Wśród istotnych założeń Szkoły jest umiejscowiona etyka psychoanalizy, w takiej postaci, w jakiej jej zarysy przedstawił Lacan w swym VII seminarium, wraz z jej implikacjami w praktykowaniu psychoanalizy. Tezy, które Szkoła stawia w centrum swych działań to:
W SFP formowanie się psychoanalityka odbywa się dwoma równoległymi drogami: teoretyczną, obejmującą 3,5 letni kurs podstawowy (KP) i kliniczną, permanentną formę formowania się psychoanalityka.
Kształcenie w ramach SFP ma charakter ustawiczny. Oznacza to, że wszyscy członkowie SFP są zobowiązani nieustannie do rozwoju poprzez m.in. przedstawianie/prowadzenie corocznie swoich seminariów, uczestniczenie w sympozjach i konferencjach, uczestniczenie przynajmniej w jednym kartelu, klinicznych grupach otwartych i grupach zamkniętych. Od maja 2019 do marca 2020 trwał warsztat lacanowskiej praktyki klinicznej prowadzony przez Krzysztofa Pawlaka dla członków Sinthome. W maju br rusza taki warsztat w formule otwartej (więcej informacji w zakładce Aktualności).
Uzyskanie certyfikatu SFP polega na umieszczeniu członka Szkoły w odpowiedniej kategorii na liście psychoanalityków SFP, psychoanalityków i psychoanalityków kandydatów na publikowanej i aktualizowanej wg zasad opisanych szczegółowo w dokumentach wewnętrznych dostępnych w siedzibie SFP.
Po ukończeniu Kursu Podstawowego słuchacz Kursu może wystąpić do Szefa Kursu Podstawowego o poświadczenie o jego ukończeniu. Poświadczenie takie zostanie wydane, o ile frekwencja uczestnika w zajęciach wynosiła minimum 80%.
Członkami SFP mogą być Członkowie Sinthome: psychoanalitycy kandydaci, psychoanalitycy, psychoanalitycy SFP i członkowie stowarzyszeni (pozostający w procesie certyfikacji).
Psychoanalitycy: Paweł Droździak (P), Tomasz Dubis (PK), Joanna Molga (PSFP), Krzysztof Pawlak (PSFP), Grażyna Słomiak (P), Szymon Stoczek (P), Elżbieta Sztejnert (PSFP), Przemysław Szubartowicz (PSFP).
Członkowie stowarzyszeni: Radosław Bartkowski, Magdalena Kisielewska, Robert Roczeń, Monika Wierzbicka.
W zajęciach mogą brać udział także słuchacze Kursu Podstawowego, wobec których nie ma wymagania członkostwa w Sinthome.
SFP zarządzają władze szkoły. W skład władz szkoły wchodzą: Dyrektor Szkoły oraz Rada Szkoły z wyszczególnionymi funkcjami przedstawionymi poniżej.
Tworzy założenia formowania się analityków, odpowiada za kulturę i organizację szkoły, nadzoruje i kontroluje działalność szkoły, pełni funkcje doradcze. Kontakt z Dyrektorem Szkoły Krzysztofem Pawlakiem szapur@wp.pl
W skład Rady wchodzą członkowie Rady, jak wyszczególniono poniżej. Do poszczególnych członków można skierować korespondencję email dostępną pod linkiem.
Sinthome, Warszawa 2015